-

Friday 4 January 2013

Wildlife Park @ Sunway Lagoon

Pastikan semasa mengambil gambar haiwan2 di Wildlife, anda tidak mengunakan flash. Disini saya sertakan beberapa gambar untuk bacaan di blog ini. Di Wildlife Park ini pastinya anak2 akan suka sebab anak2 mesti teruja melihat haiwan2 disini.

Disini terdapat ular yang sangat besar. Saya tak pergi dekat ular tersebut kerana rasa geli je bila nampak ular tersebut. Beriya2 Mukhriz ajak saya tapi saya kata "mama tak nak la, kita pergi tengok haiwan lain ya".

Jom kita masuk ke Wildlife Park @ Sunway Lagoon

Wildlife Park @ Sunway Lagoon 

Burung Kakak Tua


Buaya . Terdapat 3 buaya dalam Wilflife Sunway Lagoon ini.

Cotton Top Tamarin: This spesies is found in humid forest in the south to dry deciduous forest in the north(South America), in primary and secondary forests

Slow Lorin. Dalam banyak2 haiwan disini, slow Loris inilah yang sgt slow pergerakannya. Namapun slow.

Selesai ronda2 di Wildlife Park hujan turun dengan lebatnya. Maka santai2 la kami di kawasan Zulu Walk
 Zulu Walk. Disini pelbagai booth jualan makanan dijual. Harganya faham2 je la. Untuk 1 sweetcorn yang Mukhriz makan itu RM4. Waffle RM5. Air mineral tak silap saya RM4. Selain Zulu Walk terdapat juga Restoran MarryBorwn, Subway. Saya beli air mineral @ Subway berharga RM2.50 kerana sebelum sampai di Zulu Walk singgah di Subway dulu.


Beg Sunway ini saya beli 1. Cuma RM6.90. Ada 2 colour, biru & hitam.
  
Souviner yang dijual disini
 
Keychain & Fridge Magnet berlogokan Sunway Lagoon

Klik untuk mengetahui tentang Sunway Lagoon:
  1. Amusement Park @ Sunway Lagoon
  2. Extreme Park @ Sunway Lagoon
  3. Waterpark @ Sunway Lagoon
  4. 5D WaterPlexx @ Sunway Lagoon
  5. Weekend @ Sunway Lagoon

No comments:

Post a Comment