-

Thursday 2 February 2012

Gelagat anak buah

Jajan dan angpow dari jiran selang 2 rumah dari rumah saya

Selasa malam, anak buah yang bernama Haikal datang ke rumah bersama dgn papanya sahaja. Sgt petah Haikal nii. Sedang kami duk borak2 tetiba bunyi suara memanggil di luar pagar. Sekali jenguk...oooo aunty...masuk2. Aunty kata "Aunty dah lama nak kasi angpow dan jajan nii untuk bebdk". Aunty niii selang 2 umah dr umah saya. Kami panngil aunty Karat. Kenapa aunty karat? Sebabnyaa rambutnya selalu tukar colour. Dan colour brown selalu dipilihnya. Brown kan ala2 colour karat.

 
Haikal duk jeling2 jajan Feqah. Mulut dan mata tgk makan Feqah.
Tgn nak ambil gula2

Bila nampak je jajan tuu. Bebdk dlm umah tuu mintak la bukakkan. Jadi saya pun melayan laa anak2 dan haikal makan. Nyum2.


Roti raisin bkn roti racing

Borak2 dan main games sambil makan jajan. Datang Haikal dekat saya nak meminta roti.

Haikal: " Nak roti racing

Saya: "Haikal, roti tak leh buat racing. Kereta boleh la buat racing."
          (saya pun pegi ambik mainan kete kasi kat haikal)

Haikal: Nak roti racing.

Saya: Tak boleh laa haikal. Roti nii untuk dimakan bukan untuk mainan.

Haikal : Nak roti racing ( sambil tunjuk kat bungkusan hoti)
Saya:Tetiba saya tergelak "oooo nak roti RAISIN"....ingatkan nak roti nak buat racing.

No comments:

Post a Comment