-

Thursday 9 May 2013

Legoland Part 5 - LAND OF ADVENTURE

Jom explore Land Of Adventure @ LEGOLAND
Jom cuba beetle bounce

Tersenyum lebar 2 beradik ini mencuba beetle bounce. Pada mulanya Mukhriz agak gayat bila di lantunkan(bounce) oleh beetle bounce. Tapi 2 beradik ni tetap mencuba berkali2. Sampai Mukhriz dah tak gayat lagi bila dilantunkan(bounce).
Kemudian mereka ber2 cuba pula aktiviti disini. Semalam saya letak di entry Part 4. Rupanya aktiviti ini di Part 5(terlalu byk gbr edit lupa part mana). Yang pastinya tempat ni teduh kerana aktiviti ini dalam kawasan berbumbung. Nama games ini ialah Pharaoh's Revenge.
Setelah penat di  Pharaoh's Revenge.Kami seterusnya ke Lost Kingdom Adventure.Tidak panas disini kerana aktiviti ini juga berbumbung.
Salah satu view dalam Lost Kingdom Adventure.
Jom menembak @ Lost Kingdom Adventure.
Jom membasah pakaian dengan Aktiviti Dino Island. Tengok tuu kami hanya perlu menunggu 5 minit sahaja untuk aktiviti ini.
Untuk Dino Island. Sila pakai Rain Coat. Tengok tu Mukhriz dah merasmikan rain coat Legolandnya. Kami ber3 memakai rain coat Universal Studio Singapore yang memang kami bawa dari rumah.

BOOM.........jom turun. Alamakkkkkkk.....Basah Kuyup.

Tengok tu 2 beradik ini. Walaupun basah tapi masih nak try berkali2 aktiviti ini. Bak kata Along "basah jugok kalu pakai Rain Coat pun, baik tak payoh pakai". Tengok tuu dibukanya baju hujan tu, lalu Along kasi pada saya untuk saya simpan. Mereka ber2 mahu cuba lagi dan lagi.
Basah Kuyup setelah berkali2 mencuba aktiviti Dino Island. Mereka dah mula kelaparan dan kehausan. Keletihan sudah mula terasa.
Berkali2 mereka refill air. Betul2 haus. Sekejap je di hirup air dalam botol itu.
Along dah start tenung botol air dan berkata lapar.Konon2 nak makan di cafe Legoland TAPI bila tengok harga burger RM20++ terus cancel. Kalau 4 org dah berapa. Jadi kami mengambil keputusan makan di luar Legoland. Kami ke Guest Service yang terletak berdekatan untuk mendapatkan tag keluar dari Legoland dan ingin masuk semula ke Legoland.
Kami memilih makan di Burger King @ Medina Mall yang terletak dihadapan pintu masuk Legoland, tengok tuu tak menyempat2 mereka nak makan. Maklum lah masa ini dah jam 3.30 petang. Nyamannya berada di Burger King yang beraircond ini. Kemudia kami menunaikan solat zohor + asar di surau yang disediakan di Legoland. Masa itu terasa nak mandi je bila sentuh air paip. Kami berehat seketika di surau setelah menunaikan solat untuk mendapatkan energy untuk explore lagi aktiviti di Legoland.


Klik link dibawah untuk membaca n3 tentang Legoland saya:








No comments:

Post a Comment