-

Wednesday 15 May 2013

Adventure Cove WaterPark - Part 1

Rehat2 dulu sementara menunggu hujan berhenti.

Kami sampai di Waterpark ini jam 10.30 pagi. Tapi keadaaan hujan tidak membernarkan kami terus mandi manda kerana diramalkan akan ada kilat. Maka kami pun lepak2 la dulu di kerusi ini selama setengah jam. 

Anak2 dah tak sabar nak mandi. Begitu juga dengan kanak2 lain. Kedengaran kanak2 di belakang sana menyanyikan lagu "Rain rain go away, come again a another day".

Pada lagi buka bekal yang dibeli dari Johor. Kami sekadar membawa kuih dan mineral water sahaja. Memang terdapat signboard tiak dibenarkan bawa food dari luar. Tapi masa check in, mereka tak straight check pun apa yang dibawa. Kalau ke Sunway Lagoon semua beg di check. 

Water dispenser disediakan di sudut2 tertentu. Bolehlah refill air nanti. Saya tengok ada 1 family , siap bawa bihun & makan2 lain ala2 berkelah pula. 


Sebelum join aktiviti di waterpark ini, sila tinggalkan barang2 anda disini. Antaranya google, selipar, botol air dll. Tempat ini ada disetiap sudut aktiviti
Tong Sampah bertemakan kehidupan laut

Jom basahkan badan dulu

Jom cuba Dueling Racer. Min ketinggian : 107cm.

Dapatkan Racer Mat ini sebelum cuba aktiviti ini. Selepas guna Racer Mat ini, sila gantungkan semula ditempat yang disediakan.
Along & Mukhriz telah mengambil Racer Mat ini sebelum mencuba slide ini.

Mereka ber2 cuba 2 kali. Kata mereka seronok cuba slide ini
Jom cuba TIdal Twister & Pipeline Plunge
Untuk Tidal Twister & Pipeline Plunge ini perlu bawa pelampung. 2 aktiviti ini mempunyai slide yang berbeza. Pipeline Plunge: anda akan berpusing2 dalam  water tornado. Tidal Twister: turun slide dengan kelajuan tertentu.
Yahooo, kata 2 beradik ini. Nak cuba lagi. Silakan silakan.

Inilah gelagat 2 beradik ini. Cuba berkali2 aktiviti ini sampai puas hati.
Jom ke Big Bucket Treehouse. Mari membasah badan dengan Big Bucket yang penuhi air.

No comments:

Post a Comment