-

Wednesday 8 May 2013

Legoland Part 3 - LEGO KINGDOMS

Setelah menghabiskan masa di LEGO TECHNIC, kami seterusnya ke LEGO KINGDOMS pula. Kami ke Dragon's Apprentice. Comel pula tengok mahkluk hijau ini.

Tengok tu ada juga LEGO yang tidur.

Jom kita cuba Dragon's Apprentice. Pengalamannya menaiki Dragon's Apprentice tidaklah berdebar seperti menaiki Project X di LEGO TECHNIC.

Masa kami cuba Dragon's Apprentice, kami nampak istana ini.Dan Roller Coaster disini nampak lagi mencabar dari  Dragon's Apprentice. Jom kita mencubanya.

 Jom kita beratur untuk mencuba The Dragon istana ini. Menaiki The Dragon lebih mencabar dari Dragon's Apprentice TAPI menaiki Project X di LEGO TECHNIC lagi mencabar sebenarnya.
2 beradik ini dah tak sabar nak membeli barangan @ King's Market. King Market's ini terletak diluar istana ini. Sila buat pilihan ya. Saya cuma berikan RM100 sahaja untuk 2 beradik ini. Duit dipegang oleh Mukhriz. PAndai2 la guna duit sebaik mungkin.

Akhirnya 2 beradik ini telah membeli apa yang mereka nak tapi tak lebih dari RM100. Saya dan EN.H hanya tunggu mereka diluar King;s Market. Sahaja tak mahu mereka demand2 nak itu ini.

Jom ke Merlin,s Chalenge untuk menaiki train pula. Berkali2 mereka mencubanya. Rekabentuk train cantik sebab combinasi lego2 yang pelbagai warna. Saya dan EN.H hanya menunggu mereka ber2. Berkali2 juga Mukhriz mencubanya, kali ke 2 Along kebosanan mencuba permainan ini. Last2 Along minta saya temankan dia ke istana tadi. Tak jauh pun dari tempat ini. Along nak try The Dragon's lagi. Pergilah Along, pandai2lah bawa diri.


Setelah hantar Along ke istana itu, saya singgah di King's Market sekali lagi untuk membeli mineral water. Memamg haus berada di Legoland dek cuaca yang panas. Kami dah bawa 2 liter air sebenarnya tapi sudah kehabisan. Kenalah beli mineral water. Hanya RM2.50 untuk 500ml mineral water. Yang bestnya air mineral ini sejuk, sangatlah sesuai bila kepanasan.

 Klik link dibawah untuk membaca n3 tentang Legoland saya:







No comments:

Post a Comment