-

Wednesday 17 April 2013

Jejalan @ Factory Outlet Jalan Riau Bandung

Jalan Riau Bandung terkenal dengan Factory Outletnya di sepanjang Jalan, jom cuci mata dan terjah Factory Outlet tersebut dari satu kedai ke satu kedai.

Keadaan hujan ketika itu, namun perjalanan diteruskan dari satu kedai ke satu kedai. Hampir berjam-jam jugalah berada di sana. Lenguh kaki berjalan. Tak banyak pun saya membeli sekadar sehelai baju seorang untuk En.H, Mukhriz dan Along. Untuk saya memang tak ada.

Bagi mereka yang bersaiz comel pasti banyak pakaian yang boleh di shopping. TAPI bagi saya yang saiznya susah nak ada ni, tak dapat la nak shopping dengan jayanya. Best juga pergi dengan kawan yang sama saiz ni, jadinya kami tidak perlu menghabiskan masa yang lama untuk mencuba kerana dah tahu jawapannya.  

Jom terjah dari satu Factory Outlet ke Factory Outlet
Hanya 3 helai baju sahaja yang saya beli.

Rasa frust tak dapat nak shopping diredakan dengan menikmati Ice Cream dari Haagen Dazs. Cuma IDR 32,000(± RM 10.30) sahaja, saya memilih perisa Strawbery.

Sementara menunggu kawan saya membuat pembayaran sempat saya beli Keychain Bandung. IDR 25,000 (± RM 8.10)untuk setiap jenis, terdapat 10 keycjain 1 bundle. Sila bilang betul2 quantiti keychain ketika membelinya. Cuma ±80 sen je untuk 1 keychain ini.
Fridge Magnet Bandung ini berharga IDR 100,000 (± RM 32.30) untuk 3 paket. Setiap paket ada 6 Fridge Magnet(3 paket X 6FM = 18 FM = IDR 100,000). 1 Fridge Magnet ini cuma ±RM1.80 satu.

Terdapat juga kedai makanan atau oleh2 Bandung. Jom pilih.

Kalau ke Bandung, jangan lupa beli Pisang Salai Keju, rasanya memang sedap.
Banyak pula gerai2 menjual baju2 tulisan Bandung. Apalagi kawan saya pun belilah, saya cuma tukang ambil gambar je la. Saya tak beli pun. Layan je kawan saya memilih. Banyak helai juga kawan saya beli untuk anak buahnya.

Last sekali kami berhenti di Factory Outlet Heritage. Masa tu dah hampir pukul 8 malam. Pusing2 tak beli apa pun, tunggu lah depan jam besar dalam Heritage. Mana la pergi kawan saya ni, rupanya dia jumpa baju saiz dia, patut la lama saya kena menunggu. Tersenyum riang kawan saya tuu, bila misi untuk mendapat baju untuknya tercapai. Arghhh jealous ketika ituu. Saya tak beli apa2 pun untuk saya.

Klik entry dibawah untuk cerita di Bandung:

Dari Airport Jakarta ke Bandung - Menaiki Bas


Festival City Link Bandung


Menginap di Pop Hotel Bandung


Singgah Sebentar @ Kartika Sari


Pepagi Hari @ Pasar Baru Bandung


Bandung Ke Jakarta-(by train/keretapi)

1 comment: