-

Monday 15 April 2013

Free Kidzania tiket dengan pembelian KidsClubAceMeal dari Airasia

Free Tiket to Kidzania KL

Penerbangan ke Jakarta yang lalu mengambil masa 2 jam. Saya dan ofimate saya duduk berjauhan seat. Untuk menghilangkan rasa bosan di dalam flight, saya pun belek buku dan menu yang disediakan. TETIBA nampak iklan Free Tiket  to Kidzania dengan pembelian  KidsClubAceMeal. Apa lagi terus berminat untuk membelinya.

Terasa lambat pula penjualan makanan oleh staf2 Airasia, mata dah mula mengantuk ketika itu. Kan tidur kan terlepas pulak penjualan makanan. Tahan mata nii jangan kasi tidur. 

Dalam fikiran macam2 nak tanya masa pembelian makanan nanti. Antaranya:

1. Tiket Kidzania nii free untuk Kidzania Malaysia or Kidzania Jakarta?
2. Orang dewasa boleh beli tak set ini?
3. Boleh beli 4 set tak?
4. Bila expired tiket itu? 
 
2 set (Twister + Kit-kat) & 2 set (Twister + Oreo)
Semakin ditunggu semakin lambat pula penjualan makanan ini, biasalah bila menunggu walau sekejap pun terasa lama. Mata dah nak tidur dah nii.

Bila penjualan makanan tiba di seat saya. Apalagi, saya pun tanyalah soalan2 diatas. Yes Yes dapat beli 4 set. Selesai membuat pembelian terus simpan dalam Sling beg. Berat Sling Bag ku. Dan saya pun bolehlah tidur dengan lenanya kerana masih ada banyak masa untuk merehatkan badan sebelum sampai di Jakarta.



Baru tinggal beberapa jam anak2 dah mula mengelupor ingat anak2. Itulah naluri ibu sebenarnya. Terbayang Mukhriz dan Along tentu mereka happy dapat ke Kidzania untuk kali ke 2.

Dengan bermodal RM40. Saya dapat 4 botol air twister, 2 kit kat, 2 oreo dan 4 tiket Kidzania KL (boleh digunakan untuk dewasa/kanak2). Bolehlah kami ke sana ber4 nanti kerana sebelum ini hanya saya yang menemani 2 beradik ini.

Expired tiket 30 June, boleh digunakan pada weekend tetapi tidak boleh digunakan pada Public Holiday. Belum ada plan nak gi bila tapi Mukhriz dah tanya2 dah tuuu. Sabar ya Mukhriz.

No comments:

Post a Comment