-

Sunday 14 October 2012

14 Oct 2012 - Bertambah Setahun Lagi Usia Saya



Tanggal 14 Oct 2012, bertambah lagi usiaku. Terima Kasih Ya Allah kerana aku masih bernyawa dan dibukakan pintu hati ku untuk semakin dekat padaMU.

Sesungguhnya tahun ini adalah tahun yang terlalu banyak dugaan yang perlu saya lalui. Yang paling menyentuh hati ni takkala melihat anak yang dikandung selama 9 bulan dan dijaga dengan penuh kasih sayang selama 4 tahun 10 bulan telah dikembalikan kepadaMU Ya Allah. Bersemadilah anak kecil itu buat selama-lamanya.

Sesungguhnya saya sedar dalam meniti kehidupan ini kita perlu banyak bersabar dan sentiasa ingat padaMU, Ya Allah.

Dengan izinmu saya meniti kehidupan dengan penuh kesabaran dan saya redhai apa yang berlaku. Itulah yang dinamakan ketentuan. Allah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku.

Sesungguhnya,  Kekayaan yang sebenar adalah kekayaan jiwa & ketenangan jiwa yang Allah berikan. Kenikmatan yang Allah anugerahkan terlalu agung walaupun kadang kala sebak didada.

Dalam meniti usia yang semakin bertambah hambamu ini berterima kasih padaMU Ya Allah dan bersyukur dengan nikmatMU kerana dengan izinMU, hambaMU ni makin dekat padaMU.

Allah Maha Mengetahui, kita diberikan pelbagai kejadian sama ada yang menyedihkan ataupun yang mengembirakan sebagai peringatan supaya kita kembali kepadaNYA dan tidak lalai.

Saya mengharap agar kehidupan ini semakin dberkati, dimurahi rezeki, dilindungi dan dipermudahkan segala urusan.

Ya Allah, berikan hambaMU kesihatan yang baik agar hambaMU ini dapat beribadat padaMU serta menjaga anak2-ku, suami-ku, dan ayah ibu-ku.

No comments:

Post a Comment