-

Wednesday 29 August 2012

Universal Studio Singapore PART 1


Kami ke Universal Studio Singapore 15 July 2012(Sabtu) yang lalu. Inilah tempat yang saya janjikan pada arwah Feqah Insyirah untuk hari lahirnya yang ke 5. Walaupun anak kecil itu tidak mampu saya bawa, namum janji kepada anak2 lain tetap saya tunaikan juga

Dengan penerbangan airasia kami sampai di JB jam 8.15 pagi. Adik lelaki saya yang tinggal di JB yang datang menjemput kami di Senai Airport. Kami terus ke USS menaiki keretanya. Parking kereta di USS untuk sehari SGD 26.

Saya beli tiket USS dan Maritime Experiential Museum & Aquarium dari travel agent yang berdekatan dgn ofis saya. Harga tiket untuk dewasa berharga RM165 dan untuk kanak2 berharga RM125. 


Ramai yang menggunakan tiket seperti di atas. Bagi saya harganya agak berpatutan kerana kami pergi weekend dan kami dapat masuk ke USS dan Maritime Experiential Museum dengan harga tersebut.


Hujan dah reda  maka kami pun bergambar di GLOBE USS

Pada hari tersebut hujan turun dengan renyai2. Kami tetap teruskan niat kami memasuki USS. Ramai yang membeli baju hujan(SGD 3) dan payung USS. Masing2 tak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di GLOBE USS itu. Begitu jugalah saya.
Singgah sebentar membeli baju Hujan

Klik link dibawah untuk mengetahui kisah USS di part yang lain

Universal Studio Singapore Part 2

Universal Studio Singapore Part 3

No comments:

Post a Comment