-

Tuesday 7 August 2012

Ceria di wajahmu, Alhamdulillah

My kidz

Setelah menjalani 2 operation. Arwah Feqah Insyirah semakin ceria dan kesihatannya beransur pulih. Saya amat bersyukur ke hadrat Illahi kerana dengan hadirnya arwah banyak membawa perubahan dalam hidup kami sekeluarga. Sesungguhnya hidup ini perlukan pengorbanan dan kesabaran. Paling utama kita perlu ingat bahawa Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Berehat dan bertenang seketika. 4D3N @ KK setelah kesihatan arwah beransur pulih.

Sudah boleh bawa anak ini berjalan2

Ceria diwajahnya

10 bulan sudah boleh berjalan

Anak ini perlu menjalani rawatan/ follow up selama 2  ½  tahun untuk memastikan keadaannya/pembesarannya normal. Rawatan itu hanya dijadualkan pada setiap sabtu atau ahad kerana Datuk Dr Zakaria Zahri adalah visiting doktor bagi SMC(KPJ Selangor). 

Setiap kali follow up setiap kali itu terfikirkan duit yang diperlukan untuk rawatan. Syarikat tempat saya berkerja ketika itu masih mengalami kegawatan dimana gaji masih tidak menentu walaupun setelah sekian lama iaitu sebelum saya pregnant arwah lagi.

Kesabaran demi kesabaran saya tanamkan. Saya sentiasa berdoa moga dapat bekerja di tempat baru. Alhamdulilah pada September 2008 saya dapat bekerja di KL iaitu tempat saya bekerja sekarang. 

Sememangnya saya berterima kasih kepada syarikat ini kerana disinilah saya mencari rezeki selama 10thn. Saya terpaksa keluar dari syarikat ini demi kehidupan yang lebih sempurna. Saya lakukan semua itu demi anak2 dan suami. Sampai bila saya harus melalui gaji yang tidak menentu.

Alhamdulilah syarikat kini tiada masalah dari segi pembayaran gaji dan kerja pula tidak memerlukan saya pulang lambat. Saya gunakan peluang ini untuk saya fokus pada 3 anak saya yang semakin membesar. Dan Alhamdulilah, syarikat suami saya juga menunjukkan perkembangan yang positif. Namun En.H tidak melupakan anak2 dan saya demi kerjayanya. En.H banyak meluangkan masa bersama family.

W*Q 1234
 
Dan pada hari ibu 2008, En.H telah booking kereta diatas untuk saya sebagai tanda terima kasih dan syukur kerana dianugerah isteri dan anak2 yang cukup bererti buatnya. Terima kasih suamiku. Dan pada hari kelahiran arwah Feqah Insyirah 27 july 2008 plat number ini dibook.

Plate number ini W*Q 1234 dipilih kerana En.H mahu arwah Feqah Insyirah dan Mukhriz senang ingat nombor kereta mamanya(sebab mereka ber2 masih kecil ketika itu). Kereta ini dirasmikan masa kelahiran Mukhriz 05/08/2008 yang ke 3. Kan ku simpan plate number ini andainya kereta ini ditukar satu masa nanti. Plat number ini akan diletakkan dimana2 kenderaan lain satu masa nanti. Kenangan itu tetap indah bagi saya walaupun hanya sekadar number plate kereta.

No comments:

Post a Comment