-

Friday 13 January 2012

Makan-makan hari minggu

Ahad lepas dapat call dr adik pepagi ari lagi. Katanya nak dtg kul 3. Sebagai kakak mula la memikirkan menu apa yang perlu dihidang. Bukannya selalu pun adik saya datang. Memandangkan nak dtg kul 3 saya masak menu spageeti, popia dan air tembikai. Jam 2.00 saya pun bersungguh2 menyiapkan menu tersebut. Lunch dah settle dah. Ni menu lain. Agak malas nak masak sebenarnya. Tapi gagahkan jua.

Jam 2.30 terdengar hon motor dr arah pagar. Rupanya kali nii adik saya dtg dgn motor. Sekali saya Nampak ada bungkusan. Buah tangan apakah yang dibawa? Rupa-rupanya 5 set McDonald. Rezeki2. Dalam ati kenapa la x ckp awal2. Tak yah la beriya2 masak spaghetti. Sekadar popia dah la. Apapun terima kasih ya, 2 ari berturut ni makan McD.
McD yang dibawa
Sembang2 adik beradik bermula. Tetiba bunyi sms dr tepon. Rupanya makcik ajak ke umahnya @ shah alam. Alahai malasnya rasa. Dah la 8hb tuu final MAsterChef. Serba salah dibuatnya.
Homework subjek Matematik (minggu orentasi)
Masa adik dtg tuu….adik menyuruh anakbuahnya (anak-anakku) buat homework. Sapa siap homework dia nak bwk pusing2 naik motor. Apa lagi masing2 mula membuat homework. Baru je 10 minit buat homework Feqah dah terlena.
Jom ronda-ronda
Seperti yang dijanjikan maka dua beradik dapat la ronda2 kws perumahan dengan Pakciknya. Seronok tul mereka. Selalunya pakciknya dtg dgn kete. Tu yang mereka ambil peluang tu. Jam 6.45 adik pun pulang.
Ingatkan nak iron baju sekolah yang berpasang2 tuu. Sekali En.H ajak ke umah makcik saya. Katanya kita pergi la umah makcik tuu, anak2 pun dah siap homework. Maka sekali saya meninggikan volume “cepat2 siap kita nak gi shah alam, kita ada makan2”. Jam 7.00 mlm terus gerak ke shah alam.
Nasi Dagang

Apam

Buah salak
 Hidangan nasi dagang malam itu.  Kononnya nak tgk Master Chef kat umah makcik. Memandangkan habih Master Chef kul 10.30 maka kami pun bergegas pulang setelah sembang2 kejap. Sampai umah dalam jam 9.20 mlm. Cepat2 saya dan anak2 meluru ke living room atas, x sabar nak tgk Master Chef. 

No comments:

Post a Comment