-

Thursday 14 February 2013

Kidzania - Part 4

10th aktiviti @ Kidzania : Hanya along yang memilih aktiviti ini. 10 KidZoS fee untuk aktiviti ini. Masa ni dah pukul 2.00 petang. Sudah kedengaran reminder yang semua aktiviti akan tamat dalam masa sejam lagi. Nyayian tema Kidzania berkumandang dan krew2 Kidzania berkumpul menyanyikan lagu bersama2.

Along cuba memanjat. Ketika ini Mukhriz melakukan aktiviti Fire Station. Saya tinggalkan Along disini dan saya ke tempat Mukhriz.
Akhirnya Mukhriz sempat juga join aktiviti Fire Station. Aktiviti ini sentiasa ramai orang beratur.


Memadam kebakaran.

Di akhir aktiviti, mereka diberi penerangan.

11th Aktiviti @ Kidzania:Police Station

2 beradik ini telah kepenatan. Namun mereka tetap ceria. Sudah 11 activiti mereka cuba. Selesai aktiviti ini, terdapat reminder yang mengatakan 20 minit lagi masa akan tamat.
Along & Mukhriz agak kecewa tidak dapat join aktiviti ini sebabnya sentiasa penuh. 2 beradik ini ingin mengetahui di sebalik Supreme Court yang sering mereka dengar dari papanya. Mereka juga sering mendengar kata2 dari papanya  "satu masa nanti, papa mahu anak2 papa bakal menyambung karier & business yang papa terajui sekarang".

12th Activiti @ Kidzania: @ Ayam Brand Cooking School. Sign board tertulis last session. 2 beradik ini sudah kelaparan. Sangat la sesuai untuk aktiviti ini. Mereka dapat makan sandwich yang mereka buat.
Tengok tu. 2 beradik tu tengah makan sandwich. Yummy.

Selesai aktiviti. Dapat apron dari Ayam Brand dan juga resepi. 

Jam sudah pukul 3.00ptg. Sesi tamat. Persembahan dari krew2 Kidzania dan maskot Kidzania.
Bergambar dengan Maskot Kidzania lagi semasa penutup. Masing2 dah kepenatan.

13th Aktiviti @ Kidzania: Menyimpan duit KidZoS dalam CIMB Bank. Mereka berdua dapat  ATM kad CIMB Bank. Lampu bank ditutup menandakan bank akan tutup.

Inilah kad ATM CIMB bank Mukhriz. Memandangkan masa kami pergi pada 9 feb. Mukhriz diberikan sampul angpow CIMB kerana 10 feb Perayaan Tahun Baru Cina.  Next time kad ATM ini boleh digunakan untuk draw duit / simpan duit KidZoS
Jom cari jalan keluar. Serahkan Tag / Jam ini di kaunter imigresen sebelum pulang.

Singgah di Level 3 untuk solat Zohor. Surau yang bersih dan luas.

Pandangan lalulintas dari surau. Clear je jalan. Maklumlah cuti bersambung untuk Perayan Tahun Baru Cina. Ramai yang balik kampung. 

Bye2 Kidzania. Alhamdulillah Along & Mukhriz sempat melakukan 13 aktiviti di Kidzania. Pengalaman yang menyeronokkan dan banyak ilmu yang mereka perolehi. Tak perlu beratur lama untuk sesuatu aktiviti.


Anda juga boleh mengikuti cerita Kidzania di topik yang lain. Klik link di bawah.




No comments:

Post a Comment