-

Wednesday 4 July 2012

RiNdU



Kembalinya arwah Feqah Insyirah ke Rahmatullah terlalu berat untuk kami sekeluarga hadapi. Kesabaran itu senang diucapkan tapi kesabaran itu sebenarnya bukan satu yang mudah. 





Kerinduan itu terlalu perit, pahit dan kekadang sebak didada. Kerinduan yang tidak boleh diungkaikan oleh kata-kata. Kerinduan itu membuatkan hati ni berkata "YA ALLAH, sungguh nikmat kau anugerahkan si kecil itu kepada kami."




Air mata sering mengalir membasahi pipi. Bukan bermakna kesedihan yang melanda. TAPI air mata kerana KERINDUAN.
Kerinduan yang mendalam lahir dari naluri seorang ibu terhadap seorang anak. Kerinduan yang mendalam lahir dari naluri seorang bapa terhadap seorang anak. Kerinduan yang mendalam lahir dari naluri seorang anak terhadap adik-beradiknya.






Kerinduan itu membuatkan dugaan ini adalah anugerah yang terindah dari Allah. Andai  tidak tabah mungkin kan tersungkur rebah di pertengahan jalan. Aku yang kegelapan sedang mencari sinarmu. Bimbinglah hambaMu ini ke jalan yang diredhai.



Kerinduan itu mengajar erti SYUKUR. Syukur kerna pernah memiliki insan kecil ini. Syukur kerna di beri peluang memilikinya.Ya ALLAH, terima Kasih kerana telah meminjamkan arwah Feqah Insyirah kepada kami sekeluarga walaupun hanya SEKETIKA. Dengan izinMU kami pernah miliki kenangan terindah dari arwah Feqah Insyirah.

No comments:

Post a Comment