-

Wednesday 25 July 2012

Juadah Ramadhan dari Kg

Kuih muih dari pasar ramadhan Kelantan

Selasa 24 July (4 Ramadhan) En.H pulang ke kg atas urusan kerja. Memang menjadi kebiasaan setiap kali pulang ke kampung di bulan puasa, En.H akan membawa pulang juadah dari Pasar Ramdhan. Begitu juga tahun ni. Kuih muih yang di bawa pulang. semuanya manis2. Kuih jala emas nii sedap rasanya, walaupun manisnya melekat dibibir bila dimakan.

4 ketul ayam percik putih, 3 biji Solok Lada dan Kerabu nasi kerabu
Ayam percik ada 2 jenis kuah iaitu kuah merah dan kuah putih. Saya lebih suka ayam percik kuah putih. Terkejut saya melihat En.H bawa pulang 4 ketul ayam percik. Rupa-rupanya 2 yang dibeli sendiri oleh En.H dan 2 ketul lagi diberi oleh rakan En.H. Seketul ayam percik ini berharga RM6.

 Ayam percik putih dan Kerabu nasi kerabu yang telah dihidangkan
En.H sampai di rumah jam 10.40mlm. Masing2 tak sabar2 nak makan sebab masa berbuka tadi saya dan anak2 cuma makan nugget dan fries je. Makan ringan2 sebab nak tunggu En.H bawa pulang juadah berbuka dari Kampung. Hanya sempat snap gbr ayam percik dan kerabu yang dimasukkan di dalam pinggan. Dah tak sabar nak makan masa tu. Kang bila snap gambar lain lambat lak nak makan.

Kacang dan Toblerone yang sering di minta oleh anak2 bila En.H balik Outstation
Setiap kali En.H oustation anak2 suka sgt dengan kacang terutamanya arwah Feqah. Nampak je papa pulang mesti tanya "papa, nak kacang, papa bawak balik tak?". Kini, bila nampak kacang ini di atas meja semlm terasa sayu sgt. Teringat kat arwah Feqah Insyirah. Jika En.H naik airasia mesti arwah Feqah Insyirah akan tanya "papa, beli coklat tak?".

No comments:

Post a Comment