-

Tuesday 24 July 2012

Bila LRT problem

 
 google image
 Isnin 24 july merupakan hari pertama kerja di bulan Ramadhan. Waktu balik jam 5.00 petang.  Memandangkan balik pukul 5, surau pun penuh kerana masing2 nak solat asar dulu sebelum pulang. Hati berkata2, sempat sembahyang kat rumah ni. Maka, jam 5.00 petang bergegas mahu pulang ke rumah dengan semangat berkobar2 nak balik masak untuk berbuka. Sampai di LRT Sultan Ismail ada pengumuman yang mengatakan "LRT ke Sg.Besi, Bukit Jalil dan Sri Petaling mengalami masalah teknikal". 

Terus mengambil keputusan untuk turun di stesen LRT Bandaraya untuk solat asar di surau SOGO. Sempat lagi bertanya pada staf LRT agak2 pukul berapa LRT kembali beroperasi ke stesen Sri Petaling. Kata staf LRT "akak try datang jam 6.15 mungkin LRT dah ok". Saya terus ke surau untuk solat asar. Memandang masih lama lagi maka saya pun ingin membaca YASSIN di surau tersebut. Semasa saya membuka almari di surau tersebut saya ternampak satu buku ini iaitu buku yang bertajuk "SEMBAHYANG SUNAT". Tetiba hati terdetik untuk memilik buku tersebut. Selepas selesai membaca YASSIN terus saya ke kedai buku MINERVA yang terletak berdekatan dengan SOGO.

2 buku yang dibeli dari kedai buku Minerva


Masuk kedai buku MINERVA terus tanya staf kedai kat mana nak dapatkan buku "SEMBAHYANG SUNAT". Alhamdulilah dapat buku tersebut. Sambil2 tuu tinjau2 juga buku lain. Hati tertarik untuk memiliki buku yang bertajuk "Rahsia Kekuatan Surah Yassin". Dah lama saya nak beli buku ni. Tambah2 lagi sekarang bulan Ramdhan, lagi banyak amalan yang diperlukan untuk mencari keredhaan Ilahi. Sejak arwah Feqah Insyirah tiada, masjid dan surau sering menjadi pilihan kami sekeluarga setiap hari. Kami berasa begitu tenang berada di surau dan masjid. Tambah2 lagi rumah saya sangat dengan masjid. YA ALLAH, jangan Engkau palingkan hati ini setelah Engkau berikan Hidayah.

Makanan yg ditapau. Gulai telur msk kuning, rendang daging, rendang ayam dan tempe campur kacang tanah.

Selesai beli buku. Ke food court food SOGO @ Level 6 untuk tapau makanan untuk berbuka puasa. Jam 6.10 ke stesen LRT tapi LRT ke Stesen Sri Petaling masih belum beroperasi. Agak kecewa disitu, tapi saya redah juga naik LRT. Alhamdulilah semasa di Stesen Cheras. Ada pengumuman LRT telah beroperasi seperti biasa. Jam 6.40 sampai dengan jayanya di Stesen Sri Petaling. Jalan clear sebab ramai yang tersangkut dek masalah teknikal LRT ke Bukit Jalil dan Sri Petaling.

Sempat goreng ikan siakap

Sampai rumah jam 7.00. Sempat lagi goreng ikan siakap untuk tambahan menu yang dibeli tadi.

No comments:

Post a Comment