-

Monday 24 September 2012

Beli barang dapur @ Mydin USJ

Taman Permaianan @ Mydin USJ yang masih kosong di pagi hari

Saya sering ke  Mydin Hypermarket @ USJ. Rumah saya dekat je dekat Mydin ini tapi kena lalu Kesas Highway. Pepagi sabtu yang lalu saya ke sana untuk beli barang dapur. Seawal 8.30 pagi dah sampai disana. Hari sabtu Mydin dah buka jam 8.30 pagi, ke sana awal sebab saya kena ambil En.H di Subang Skypark jam 9.45 pagi. Suasana di Mydin yang masih kosong dan byk kedai didalam bangunan itu  yang belum buka kecuali Mydin. Naik je eskelator kan nampak taman permaian. Sah2 la tak de kanak2 bermain lagikan. Awal lagi ini. Mukhriz terus meluru ke taman permaian. Duduk kejap dan ajak saya masuk Mydin. 


Rindu akan anak kecil ini. Kenangan bersamamu tetap dihati kami.


Sebagai ibu saya tahu yang Mukhriz teringatkan arwah adiknya Feqah Insyirah. Selalunya jika kami ke Mydin untuk beli barang semestinya Mukhriz dan arwah kan main disini sampai letih. Mereka ber2 akan ditemani oleh En.H. Bukan setakat ditemani En.H tapi mereka ber2 inilah yang selalu minta En.H beli kan token lebih2 sebab nak main macam2. Along biasanya akan teman saya beli barang, taman permainan itu dah tak sesuai dah dengan umur along. Bukan Mukhriz saya rindu padaMu duhai arwah Feqah, mama dan along pun sangat2 merinduimu ketika melalui taman permainan ini. 
Mesin untuk tukar token. Sempat lagi tuu saya ambil gambar disini.
 
 
Bila nampak mesin token ini saya tanya Mukhriz "nak main tak? mama belikan token."
 
Mukhriz: Tak nak la main. Tak best.(Mukhriz cuba mengawal perasaannya)

 
Along: Along dan mama temankan Mukhriz. Mukhriz main la. Awal lagi nii sempat lagi nak beli barang dan ambil papa nanti.

 
Mukhriz: Jom la mama dan along. Mukhriz tak nak la  main. Tak payah la tukar token.
Maka kami pun terus masuk ke Mydin beli apa2 yang patut. Jam 9.20 terus kuar dari Mydin untuk ke Subang Skypark untuk ambil En.H yang baru sampai dari Kota Bharu.

No comments:

Post a Comment