-

Wednesday 4 April 2012

Kerap bershopping?



Kerap bershopping?  Kerap bershopping tak semestinya banyak wang yang diperuntukkan. Sebanyak 3 kali berturut-turut saya mendapat sms dari pihak sogo yang mengatakan saya layak mendapat Free Gift dari pihak Sogo kerana kekerapan saya membeli belah di sana dengan jumlah pembelian tertentu. 

Setiap 3 bln dengan jumlah pembelian tertentu layak untuk mendapat free gift tersebut.Tak perlulah saya nyatakan disini jumlahnya. Kekawan satu department telah tau jika saya kata nak ke kedai runcit maknanya saya akan ke Sogo. Maklum laa tak la jauh sangat nak ke sana. Exercise kaki sekali sekala.



 

Kebiasaanya saya membeli di sogo barang2 makanan. Saya sering mendapat jemputan kahwin, birthday, cukur jambul dan lain2. Maka di sogolah saya membuat pilihan untuk hadiah2 tersebut.  Aktiviti sosial dan jemputan yang diundang mestilah dipenuhi.




Pertama kali saya redeem(sept 2011), saya mendapat beg. Beg ini along guna untuk isi barang2 ke nursery. Mcm2 boleh letak sebab begnya besar dan tahan lasak.




Kali ke 2(dec 2011), saya mendapat 2 keping frame gambar. Tersadai la frame tersebut tak tau nak letak gambar mana. Maklum laa tak print gambar. 



Kali ke 3(mac 2012), dapat sms ujung bln 2 dan redeem ujung mac. Saya dapat beg yang sama masa mcm pertama kali. Saya siap tanya lagi staf Sogo. "Dik boleh tak nak tau berapa harga beg yang akak dapat ni?" dan "pihak sogo jual tak beg ni?" Staf tersebut beritahu saya yang beg tersebut di jual dgn harga RM88 dan buat masa ini beg tersebut tidak dijual lagi. Saya macam tak percaya. "Betul ke RM88?" . Maka saya bertanya lagii. "Dik beg ni RM88?" Staf tersebut menjawab "Ya kak, beg nii kami bagi khas untuk pelanggan yang setia kepada kami.". Dalam hati saya, baik dapat beg nii dari frame gambar. Beg nii boleh digunakan untuk isi barang masa membeli belah ari sabtu. Maklum laa sabtukan tak de plastik.

No comments:

Post a Comment