-

Wednesday 27 March 2013

Melawan Kesepian



Kadang-kala bila kerinduan dan kesepian itu datang, buatkan aku terdiam seketika. Hati berlawan dengan perasaan yang sukar diungkapkan. Tanpa sedar mata akan berkaca dan kadang-kala tewas dengan perasaan itu. Airmata kan membasahi pipi tanda disedari.


Ketika itu hati berkata "Ya Allah berikan aku kekuatan, berikan aku kesabaran". Sesungguhnya hati seorang ibu tidak boleh lari dengan perasaan rindu terhadap anak kecil itu (arwah Feqah Insyirah).

google image

Terlalu sukar untuk melawan kesepian hati ni takkala tiupan rindu tu datang. Perasaan ini bergelombang antara Sayu, Syahdu dan Syukur. Sayu kerana terlalu rindu akan kamu duhai anak (arwah Feqah Insyirah). Syahdu kerana tiada lagi gelak tawamu duhai anak (arwah Feqah Insyirah). Syukur kerana mama tahu kamu lebih bahagia di Alam sana.



Apapun yang terjadi. Berikan aku kekuatan. Aku Redha dengan ketentuanMU. Berjalanlah tanpa henti, semoga mampu kulawan kesepianku.Terima Kasih Ya Allah kerna aku masih miliki 2 orang anak (Along & Mukhriz).

No comments:

Post a Comment