-

Thursday 1 November 2012

Brestagi - Gunung Gundaling - Fruit Market - Medan Part 6

Carrot yang di packing untuk dihantar ke pasar

Deretan gerai buahan di sepanjang jalan ke Brestagi

 Brestagi terkenal dgn tanaman kubis maka tugu kubis ini dibina ditgh2 pekan Brestagi

 Kereta kuda yg membawa pelancong2

Lunch @ Brestagi. Selepas menikmati nasi padang. Nikmati Teh Botol(Fruit Tea) pula.

@ Gunung Gundaling. Deretan kereta kuda menunggu pelancong.

Boleh juga meronda kawasan Brestagi menggunakan kuda ini.

 Banyak patung2 disini. Tulisan Gundaling ini menjadi pilihan saya.

Gunung  Sinabung. Masih aktif gunung ini.

Singgah di Masjid Baittur Rahim menunaikan solat sebelum ke Fruit Market Brestagi. Sejuk airnya(air kws gunung) ketika mengambil wuduk.
Buah Salak Madu.

Buah Markisa

Lupa dah apa nama sayur / buah nii.

Tomato

Setelah membeli. Makcik kedai minta bergambar dgnnya.Layan je la. Tgk tu makcik tu siap pegang bahu saya lagi. Saya dah mula tak tahu nak posing macam mana dah.

Sempat lagi bergambar dgn pokok bunga. Tengok tuu ditangan saya ada rembatan buah-buahan untuk dibawa pulang ke Msia.

Singgah sebentar di Templer Buddha. Sekadar turun kereta dan snap 1 keping gambar. Tak tahan bau-bauan Templer ini. Ini termasuk dalam itenary yang disediakan oleh travel agent. Ramai pelancong disini.


Menikmati Tea perisa buah Markisa. 
Hujan lebat. Ada banjir sebelum sampai ke Medan. 

Sampai di Medan. Singgah @ Kedai kek lapis & Bika Ambun. Saya tak menyukai rasa Bika Ambun. Maka saya cuma membeli kek lapis lengit. IDR 75,000(± RM 24.30) satu. Besar kek lapis ini. Saya beli 3 dan di packing didalam kotak yang diikat tali untuk senang pegang.


Klik link dibawah untuk mengetahui  cerita tentang Medan
        

No comments:

Post a Comment