-

Monday 5 November 2012

Kawan2 arwah Feqah Insyirah di Concert & Graduation Tadika Jalinan City 2012

Kawan2 arwah Feqah Insyirah sedang beratur untuk membuat persembahan

4 Nov 2012 (ahad) Tadika Jalinan City mengadakan Concert & Gradution Day. Kebiasaannya setiap tadika pastinya akan mengadakan majlis ini pada setiap hujung tahun. Walaupun arwah Feqah Insyirah sudah tiada di dunia ini, NAMUN saya dan keluarga saya tetap hadir pada majlis tersebut. Sekurang2nya terubat rindu ini apabila melihat gelagat anak2 lain yang sebaya dengan arwah.


Persembahan dari kanak2 5 tahun

Saya ke majlis tersebut jam 10 pagi sedangkan majlis bermula jam 8.00 pagi. Kami hanya mahu melihat persembahan dari kanak2 tadika 5 tahun sahaja. Kebetulan semasa saya sampai. Kanak2 5 tahun sedang beratur untuk memulakan persembahan. Selepas persembahan tersebut, kami  ke Shah Alam untuk urusan seterusnya.

Kawan2 sekelas arwah Feqah Insyirah & Teacher Sarah

Guru2 Tadika Jalinan City, bertanya saya & En.H "Encik & Puan ok ke?. Encik & Puan tak sedih ke bila tengok concert ini". Jawapannya "hanya kami yang tahu". Apa pun sesungguhnya  arwah Feqah Insyirah sedang berbahagia di alam sana.

Shakila ini merupakan kawan rapat arwah. Arwah selalu sebut nama Shakila ini  kat rumah. Macam2 cerita Shakila disebut oleh arwah. Main dengan Shakila la, tidur dengan Shakila la, share makanan dengan Shakila dll.

Kekadang jika kami berjumpa kawan2 arwah. Mereka masih bertanya "uncle...feqah dah meninggalkan" ataupun "aunty...feqah dah meninggalkan". Ya Allah...sayu rasa dihati.

Mereka2 inilah yang sering bertanyakan "Uncle, Aunty...Feqah dah meninggalkan"

Pastinya mereka juga tertanya2 tentang kematian arwah. Mereka masih terkejut dengan pulangnya arwah Feqah Insyirah ke Rahmatullah kerana detik 25 May 2012 lalu, arwah yang sangat happy ke tadika bergurau senda dan bermain dengan mereka. Kanak2 ini juga terkejut bila diberitahu yang arwah sudah tiada di dunia ini.

No comments:

Post a Comment