-

Friday 20 June 2014

Kami ke Bukit Gambang WaterPark


Hari ke 2 @ Gambang  Resort City, kami ke waterpark. Along senjaga melambat-lambatkan keadaan dengan breakfast dan sembang2 lama dengan papanya di cafe. Mukhriz pula dah tak sabar2 nak main kolam. Maka saya dan Mukhriz gerak dulu ke waterpark dengan menaiki tram yang disediakan. Bagus gak ada tram nii,  senang nak pergi. Settlekan kehendak Mukhriz dulu.



Sampai di waterpark, mak aiiii, ramainya orang. Maklumlah kami pergi masa cuti sekolah yang lalu. Tengok ramainya orang beratur membeli tiket. Rupanya kaunter yang ramai itu yang walk in dan tidak stay di hotel. Untuk guest hotel , kaunter lain disediakan dan hanya beberapa orang sahaja yang beratur. Lega rasanya tak payah beratur lama.





 

Inilah tiket setelah ditukar. Saya isikan RM60 untuk E-value untuk membeli apa2 barang/sewa pelampung di waterpark nanti. Saya redeem 2 tiket dulu. 2 tiket lagi En.H yang redeem untuk masuk dengan Along.


Mukhriz oh Mukhriz, seronoklah tu. Sibuk duk ajak saya main air, saya kata jap lagi Along dan papa datang. Mama malas nak basahkan baju.



Asyik2 tanya bila papa dan Along nak sampai? Tadi dia yang iya2 nak datang awal. Kan dah tak de geng nak main.


Setelah menunggu sejam setengah. Akhirnya sampailah Along dan papanya. Baru ceria Mukhriz.



Jom cuba slide ini.


Ini pula untuk family, asalnya saya tak nak basahkan pakaian. TAPI anak2 duk bising, "mama ni, tak boring ke duk tunggu berjam2 tak try apa2 pun. rugi je datang. Puas saya mengelak tapi akhirnya terpaksa turutan kehendak 2 beradik ini setelah En.H minta saya tunaikan permintaan anak2 untuk saya join aktiviti ini dengan mereka. Masa ni dah ramai orang. Maka kami terpaksa share dengan family lain. Share pun sharelah janji anak puas hati.



2 beradik ini main dan main kolam. Memandangkan mereka dah besar. Saya minta Along jaga Mukhriz. Ikut mana dia nak pergi. Maka saya & En.H pun sembang2 sambil makan burger.




Kami tak lama di Waterpark ini, sebab kami rasa biasa2 je. Memadailah sekali je kami ke sini. Mungkin tak banyak tempat yang sesuai untuk umur Mukhriz dan Along. Bagi anak2 kecil seronoklah mereka.  Jam 2 kami dah keluar dari waterpark ini. Petang main kolam kat hotel pula.

No comments:

Post a Comment