-

Wednesday 18 June 2014

Safari Park @ Bukit Gambang Resort City


Cuti sekolah yang lalu, kami ke Bukit Gambang Resort City 3D2N. Perjalanan dari kampung halaman, kelantan ke Bukit Gambang mengambil masa 5 jam. Kami check in hotel jam 4.35 petang. 

 

Setelah check in hotel, kami terus ke Safari Park. Tram disediakan oleh pihak hotel secara percuma ke Safari Park. Memandangkan kami nak cepat, kami ke sana menaiki kereta kerana zone "Wild Savannah" akan ditutup jam 6.00 petang.
 
Saya ke kaunter Safari Park dan terus membeli 3 tiket Adult & 1 tiket kanak-kanak. Tiba-tiba En.H beritahu saya yang dia sangat2 penat tak cukup tidur jaga Abah di hospital dan nak balik hotel untuk rehat. 


Maka hanya saya dan anak2 saya masuk ke zone "Wild Savannah" ini. Untuk ke zone ini perlu menaiki tram dan dikenakan tiket RM1 untuk setiap orang.

Tiket yang saya beli ini termasuk untuk tiket Night Jungle. Tiket ini untuk sehari di Safari Park dan boleh keluar dan masuk semula dengan syarat tag tiket ini dijaga elok2.



Inilah tram yang membawa kami ronda2 zone "Wild Savannah" . Perjalanan mengambil masa dalam 30 minit. Tourist guide akan menceritakan tentang haiwan2 yang terdapat disini. Diselitkan beberapa gambar yang sempat disnap di zone "Wild Savannah" ini.













Setelah 30 minit di zone "Wild Savannah", akhirnya tram pun berhenti. Maka kami pun ronda2 di zone lain pula.


Jom kita jalan-jalan melihat apa yang ada. Masa ini, baru terperasan yang bateri tepon dah nyawa2 ikan. Tak banyak gambar di zone lain.



Di sini juga ada Malayan house. Cantik senibinanya.




Inilah suasana Malayan house tersebut. Setelah hampir sejam lebih kami ronda2 kami ke hotel menaiki tram yang disediakan di luar kaunter Safari Park. Bagus juga ada tram ni, tak payah la En.H jemput kami dari Safari Park ke hotel. Bolehlah En.H rehat sebentar.



Lepas Maghrib, kami datang mula ke Safari Park untuk Night Jungle. Alamak, terlupa ambil tepon yang dicharge. Jadi tak dapat nak ambil gambar. Night Jungle ni kami masuk ber4. Seronok la anak2 bila mama dan papa mereka ada bersama. Kalau salah seorang tak ada tak meriah.



Sementara menunggu pertunjukan Night Jungle, kami singgah di Gift Shop @ Safari Park untuk beli Fridge Magnet.

No comments:

Post a Comment