-

Thursday 6 March 2014

30 hours @ Langkawi - Day 1


Jam 12.05 tgh kami sampai di Langkawi. Dah banyak kali ke Langkawi tapi nak juga ke Langkawi. Selalunya ke Langkawi bersama dengan keluarga tetapi kali ini bersama dengan rakan yang bernama Miss Zaini.

Bila dah dapat kereta yang disewa terus kami mencari kedai makan untuk Lunch. Menu yang diorder-laksa, kepak ayam madu, rojak buah, ABC & ais cendol.

Setelah kekenyangan, kami ke Landcons Hotel yang terletak di Pantai Cenang untuk check in. Dapat bilik depan kolam dan view yang cantik. RM150 net untuk bilik yang kami book. Tiada breakfast disediakan dan agak susah nak dapat parking kerana Pantai Cenang memang happening kawasannya. 

Walaupun dah pernah menaiki Cable Car tahun 2007. Tapi kali ini sekali lagi ke sana untuk menemani Miss Zaini. Tiket untuk dewasa RM15 dan tiket kanak-kanak RM10.

View dari SkyCab

View dari SkyCab

View dari SkyCab

View dari Oriental Village.

View dari Oriental Village.

View dari Oriental Village.

View dari Oriental Village.

Setelah kepenatan dan kepanasan menaiki Cable Car & meronda di Oriental Village, kami singgah menjamu selera di Pantai Kok. Menikmati pasembor & mee rebus mengadap laut & Yacht.

Seterusnya kami shopping & shopping. Kawan saya sibuk duk pilih perfume, saya pula sibuk pinggan mangkuk. Saya ingatkan saya yang lama memilih itu-ini, rupa-rupanya rakan saya lagi lama memilih perfume.

PEPERO yang menjadi hot item. Majoriti membeli PEPERO ini. Saya pun tak ketinggalan membelinya.

Kereta myvi yang kami sewa.
Perut lapar lagi. Kami singgah di kedai ini untuk makan malam.
Siap minta extra nasi lagi, kuat betul makan.
 
Sebelum balik ke bilik. Kami jalan2 pula di Pantai Cenang.

Waktu untuk merehatkan diri setelah seharian ronda.

No comments:

Post a Comment