-

Wednesday 19 February 2014

Batam Last Part - Turkish Kebab, Novotel Hotel & Hang Nadim Airport

Setelah penat pusing2 di Noyaga Mall. Kami ke Restoran masakan Turkish. Kami menikmati Chicken Kebab. Memang sedap rasanya dan harganya berpatutan.

Kami pulang menaiki van ini ke hotel. Cuma IDR3000(kurang dr RM1). Jika kami naik teksi IDR50,000(RM14++). Driver van ini menunggu lama kami melintas jalan. Kami takut nak lintas sebab sana kan banyak sangat bunyi hon kereta dan motor. Tapi van tersebut tunggu kami sambil gelakkan kami melihat gelagat kami nak melintas. Masa nak turun kami berikan sedikit wang untuk anak kecilnya. Driver ini mencari rezeki bersama anak & isterinya membawa penumpang.

Kami menginap di Novotel. Book menggunakan airasiago.com. Selesa & bilik yang luas.

Buffet breakfast yang pelbagai & sedap. Ngap sampai kenyang sebab lepas nii nak ke airport Hang Nadim. Sudah mau pulang ke Subang.

Kami ke airport menggunakan kereta/teksi  Novotel hotel dengan bayaran IDR110,000(RM30++). Singgah sebentar di Kampung Oleh2 untuk mencari Fridge Magnet.  Harganya agak mahal sedikit dari kami beli di Nagoya Mall.Hanya beli 2 fridge Magnet disini.

Sebelum sampai airport ada lambang ini.

Airport tax Batam ke Malaysia ialah IDR 100,000 (RM28++). Di airport terdapat kedai yang menjual Fridge Magnet dan cenderamata. Harganya agak murah. Untuk Fridge Magnet ialah IDR30,000 ( RM7++).

No comments:

Post a Comment