-

Thursday 31 October 2013

Lawatan Sekolah


Hari ini Along ada lawatan ke 3 tempat sekitar Shah Alam. Mukhriz sangat2 tak puas hati dengan abangnya. Katanya "asyik2 abang jeeee.......". Muncung jee Mukhriz. Masa dia gi mana2 dan abang ikut, tak de pulak kata kesian abang. TApi bila abang ada aktiviti mulalah timbul tak puas hati kat abangnya.Isk isk......ni laa ragam anak2 kan.

Seramai 100++ murid tahun 6 menyertai lawatan ini dan 3 bas disediakan. Bas A untuk semua pelajar lelaki. Bas B campur pelajar lelaki dan perempuan. Dan Bas C untuk  semua pelajar perempuan. Along naik bas A.

Lawatan ini merupakan lawatan ke dua untuk pelajar tahun 6. Lawatan pertama ialah ke Universal Studio Singapore & Legoland. Lawatan itu, Along tak join sebabnya undi adalah seri. Along dan En.H menyokong kata "BOLEH PERGI". Saya dan Mukhriz menyokong "TIDAK BOLEH PERGI".

Merayu2 Along nak pergi lagi USS dan Legoland walaupun dah pernah pergi kedua2 tempat tersebut. Kata Along "Boleh la mama, papa dah kasi ni". Saya ini takut nak lepaskan Along pergi, bimbang dan risau dia nak kasi dia pegang passport. Mukhriz lak kata  "mana aci abang boleh pergi lagi, mama jangan kasi abang pergi tau".

Semalam kemas barang2 untuk lawatan Along hari ini. Macam2 saya pesan pada Along, jaga elok2 kamera, simpan elok2 sport shoes lepas tukar selipar nak gi waterpark, pegang elok2 handphone, pastikan duit tuuu jangan hilang dan bla bla bla..........Naik bosan Along mendengar pesanan seorang ibu. Last2 Along  kata "Ala mama ni, pesanan mama tuu Along kan ingat dah selalu dah mama pesan kalau Along gi mana2. Insya Allah, Along jaga elok2". Saya pun jawab "Jaga diri elok".



Kali ini Along nak naik van sekolah seperti biasa. Sebabnya mereka perlu berkumpul jam 7.20 pagi untuk naik bas ke destinasi lawatan. Kebiasaannya, kami akan Along ke sekolah jika ada aktiviti.

No comments:

Post a Comment