-

Friday 18 October 2013

Hadiah

Laptop berwarna putih pilihan saya.

Dari awal tahun lagi saya dah plan2 nak ada laptop & printer. Tapi hati berkata "nanti-nantilah, bukan keperluan lagi buat masa ini". Ini disebabnya saya pun tak berapa nak guna sangat laptop dan pekerjaan saya tidak mendesak untuk saya memiliki laptop. Tapi impian untuk miliki tuu memang ada untuk kegunaan masa depan.

Pernah cerita impian nak memiliki laptop & printer kepada En.H. TAPI En.H berdiam diri kerana dia tahu belum masa untuk saya milikinya. Pada satu hari, pada bulan oktober saya sekeluarga ke Midvalley. En.H ajak saya ke kedai Laptop HP yang terletak di 2nd Floor. Masa tuu hati dah berbunga2. Jeng.....jeng...... jeng, mesti saya akan dapat laptop nanti. En.H berbisik ke telinga saya "servey dulu deh, kalu nok, nanti kita beli masa birthday". Hati berbunga2 keriangan. Peluang untuk memiliki laptop makin cerah. Tapi ada 10 hari lagi nak birthday.

Keesooknya, hari isnin, saya pun bawa pamplet HP tersebut dan tunjukkan kepada kawan department IT. Saya nak tahu ok ke tak laptop HP dan berpatutan tak harganya. Mereka kata "kak, jom kita beli kat lowyat, dapat laptop yang lagi power &  murah."

Mula2 saya kata "ala tak best lah, sebab ni hadiah birthday, tak kan nak gi beli dengan orang lain". Mula2 agak keberatan juga, TAPI lagi bagus pergi dengan mereka kerana mereka tahu bab2 IT ni. Saya pun beritahu hasrat tersebut kepada En.H. En.H kata "tak pe lah, pergilah dengan kawan, lagipun mereka lagi tahu". 


Printer ini masih ada diofis. Belum dibawa pulang ke rumah.


Maka kami pun buat survey dan survey. Keputusan untuk laptop ASUS dan printer CANON dipilih. Brand dah ada cuma model tak pasti yang mana satu nak pilih, semua itu kena bergantung kepada budget ayng diberikan. 

Pada 10 Oct (Khamis) saya dan 2 kawan dari Department IT telah ke Low Yat untuk membeli barangan tersebut. Konon2 nak beli yang basic sahaja. Tapi alang2 beli, baik beli yang puas hati.  Maka saya memilih laptop yang bersaiz
15.6" , Intel® Core™ i5 , 4GB memory dan lain2.

Kejap je saya servey barang tersebut kerana saya ada meeting jam 2.30 petang.  Hanya ambil masa 45 minit sahaja di Low Yat. Setelah pilihan dibuat saya berikan duit tersebut kepada kawan saya dan saya berkejar2 balik ofis menaiki monorail. Alhamdulilah, sampai di ofis tepat jam 2.30 petang. Kawan saya masih di Lowyat kerana mereka kena beli barang2 ofis dan menunggu untuk installation laptop saya. Terima kasih buat kawan saya tersebut. Dapat hadiah awal kerana kawan saya nak cuti lama raya haji.

Akhirnya laptop dan printer ini menjadi milik saya sempena Birthday tahun ini.Impian dan idaman tahun ini terlaksana juga. Alhamdulilah.

1 comment:

  1. Happy birthday kak . Semoga dimurahkan rezeki, dpjgkn umur, sihat dan bhgia selalu ;)

    ReplyDelete