-

Monday 14 October 2013

Bertambah Setahun Lagi UsiaKU


image google


Hari ini, bertambah lagi usiaku. Syukur diucapkan kerana berpeluang meneruskan kehidupan ini. Dalam meniti hari2 yang semakin berusia. Timbul tanda tanya....Apakah yang telah aku lakukan sepanjang hidup ini? Apakah amalan2 yang dilakukan mampu menghapuskan dosa2 ku? Aku semakin takut Ya Allah dan aku semakin mencari hidayahmu Ya Allah. 

Ya Allah berikan kesihatan yang baik kepadaku untuk beribadat. Murahkan rezeki kepadaku agar aku mampu membuat kebajikan dan bersedekah. Berikan aku peluang untuk mengubah diri ini menjadi yang lebih baik.

Ya Allah, kadangkala kau timpakan aku dengan ujian dan dugaan. Dengan izinMU, aku menerimanya dengan Redha. Aku sedar, Ya Allah, dalam meniti kehidupan ini terlalu banyak liku-likunya. Bukan senang untuk mencapai sesuatu yang indah. Sesungguhnya Engkau tahu apa yang terbaik untukku. Berikan aku mampu tempuhi semua itu dengan kesabaran.

Tak lama lagi usiaku akan mengakhiri 30an dan akan menghampiri angka 40. Umur akan terus akan meningkat sampai akhir hayat. Berikan aku hidayah, janganlah Engkau palingkan hati ini setelah Engkau berikan aku HidayahMu. Berkatilah usia yang berikan kepadaku agar aku meniti hari2 dengan redhaMU.

No comments:

Post a Comment