-

Monday 16 November 2015

Goodies bag untuk bithday Mukhriz


Goodies Birthday Mukhriz saya buat biasa2 je. Plastik goodies bag saya beli kat kedai RM2 sahaja. 1 paket ada yang 10 plastik dan ada 1 paket yang 20 plastik. Terpaksa beli banyak design kerana nak cukupkan 140 plastik. Ambil je la janji cukup 150 plastik. Malas nak cari kat kedai RM2 yang lain maklumlah nak bawa baby Muayyad ke sana sini tak selesa sebab baby Muayyad masih kecil lagi.


Saya google pula kat mana nak beli jajan murah di Shah Alam. Akhirnya Mr  Google beritahu yang kat Checkers Seksyen 15, Shah Alam ada jual makanan ringan dengan harga borong. Jom kita ke sana. Saya dah fikirkan yang saya hanya nak isikan plastik goodies bag dengan air kotak, mamee, biskut tam-tam dan biskut Appolo.

Sampai je Checkers terus ke tempat makanan yang nak dibeli. Tak mau ronda2 dengan baby Muayyad. Nak cepat2 settlekan apa yang perlu je.

Harga di checkers ada yang ok ada yang biasa2 je. Masa nak beli air kotak nampak gayanya harga air kotak di Checkers jauh bezanya dr harga di Speedmart. Di checkers saya cuma beli mamee(26 sen setiap 1), tam-tam(17 sen setiap 1) & biskut appolo(17 sen setiap 1). 

Sempat jugak capai keropok roda(RM15.40) & coklat Choki-Choki RM16.40 sekotak(60 batang) untuk kudapan masa tgk TV.


Seterusnya saya ke Speedmart untuk beli 6 kartoon air kotak laici Yeo's yang berharga RM14.80 untuk 24 kotak bersamaan 62 sen untuk satu kotak. 


2 hari sebelum majlis saya print tag birthday. Tag birthday buat sendiri je. 


Petang khamis lepas hantar Mukhriz ke sekolah agama, terus packing goodies bag sebanyak 140 packs. Sampai ke Maghrib nak siapakan goodies ni. Penuh ruang tamu dibuatnya. Sorang2 packing. Akibatnya tak sempat nak masak untuk dinner. Akhirnya call En.H, tapaukan makanan masa dia balik kerja.

Kos untuk setiap goodies bag cuma RM1.40 sahaja (plastik + air kotak + jajan). Saya cuma membelanjakan RM196 untuk 140 goodies bag birthday Mukhriz.


Ni  kek birthday Mukhriz yang ke 10. Majlis ni sebenarnya fokus pada Majlis Aqiqah. Birthday Mukhriz ni sampingan je. Sebabnya Mukhriz asyik duk sebut bila nak buat birthday. Kawan2  ramai yang buat. Alang2 dah ada majlis aqiqah ni saya selitkan birthday Mukhriz sekali.

2 comments:

  1. Tetonium-Argentine sunspun sunscreen with zinc oxide and titanium dioxide
    Tetonium-Argentine sunspun sunscreen with zinc oxide apple watch aluminum vs titanium and titanium dioxide · 2: UV-FREE: UV-FREE; UV-FREE titanium necklace · titanium nose hoop Tetonium-Argentine sunspun sunscreen with zinc oxide and titanium oxide · 5: UV-FREE · chi titanium flat iron Tetonium-Argentine sunspun titanium water bottle sunscreen

    ReplyDelete