-

Thursday 13 August 2015

Sudah Habis Pantang Bersalin


Hari ni, baby dah berumur 44 hari, maka hari ni juga saya habis pantang bersalin. Kejap je masa berlalu. Alhamdulillah segala urusan dipermudahkan.

Raya tahun ni ada baby baru, bertambah ceria di hari raya. Tapi yang sedihnya tak dapat menziarahi pusara Arwah Feqah Insyirah yg merupakan satu2nya anak perempuan saya. Maklumlah masa raya hari tuu, saya baru 17 hari bersalin.  Tahun ni dah 3 tahun lebih arwah Feqah Insyirah bersemadi buat selama-lamanya. 

Selama 10 hari saya berada di kampung sempena Aidilfitri. Semasa di kampung dapatlah berurut & bertungku. Hilang segala lenguh2 badan selepas berurut & bertungku. Raya Kali ini tak dapat ke mana2, sekadar pulang ke rumah mak& ayah serta mak mertua je. Bila tengok makanan yang best2, sabar je la. Sekadar tengok je makanan tersebut nak makan tak boleh. Aduhai pantang oh pantang.

Bila balik KL, jemputan open house memang banyak. Jadi kena tinggal lah jaga rumah dengan baby Muayyad kerana mana boleh pergi jalan lagi. Kalau pergi pun, banyak makanan yang tak boleh dimakan. Boleh diet raya kali ni. Kalau raya sebelum ni, lepas raya badan naik bam2 dek makan banyak.

Weekend ni, mau pegi shopping.Tujuan shopping untuk car seat untuk baby Muayyad. Next week saya dah start hantar ambil anak sekolah dah. Lama jugalah berehat dari tengok sekolah anak2 dek bersalin ni. Harap2 baby Muayyad tak de masalah sepanjang ikut mama & abang-abangnya ke sekolah nanti. 

No comments:

Post a Comment