-

Thursday 8 October 2015

Bila Jiran Berniaga





Saya ni tak pandai sangat bab-bab memasak. Jadi bila ada jiran2 berniaga, saya supportlah mereka. Jiran saya ramai yang bergelar housewife. Mereka ni muda-muda lagi, sanggup berhenti kerja demi anak2 walaupun mereka mempunyai kerjaya yang hebat.

Dalam byk2 housewife kawasan perumahan kami, saya je yang tak berniaga apa2. Jiran2 yang lain macam2 produk dijualnya. Saya tukang beli je la. Kerap beli barang berkaitan makanan je. Kadang2 siap berkali2 repeat orderKalau barang2 lain seperti tudung, produk kecantikan dll memang saya tak order. 

Petang semalam saya order apam palkadot.  Harga 100 biji apam ni ialah RM40. Saya cuma order 50 biji apam palkadot sahaja, cukuplah untuk anak2 makan sambil minum petang. Sangat sedap rasa apam palkadot bila dimakan di petang hari tambah-tambah lagi petang semalam hujan. Ngap-ngap tengok2 tinggal sikit je. Tengah2 makan tu, anak-anak siap tanya bila pula mama nak order Brownies dengan aunty yang jual apam ni? Emmm...itulah ragam anak2, kuat betul makan.

No comments:

Post a Comment