-

Wednesday 25 March 2015

Cuti Sekolah : 3D2N @ Thistle Hotel, JB

Cuti sekolah yang lalu, kami sekeluarga bercuti ke Johor Bharu. Percutian kali ini adalah percutian yang tak dirancangkan. Setiap kali tiba musim cuti sekolah anak2 pasti sibuk bertanya "kita pergi mana cuti sekolah ni? kita balik kampung tak?".  Cuti sekolah bulan 3 tahun lalu kami ke Sandakan selama 3D2N.  

Kebiasaanya bila cuti sekolah kami akan memilih sama ada balik kampung atau pergi jejelan. Tapi memandangkan cuti raya hari Cina yang lalu (Feb 2015)  kami dah balik kampung, di mana kami terpaksa menempuh jem masa balik dr kg ke KL (11 jam perjalanan baru sampai KL).  Maka untuk balik kampung lagi cuti sekolah adalah tidak mungkin.

Sejak 2 mejak ni En.H pula sibuk dengan kerjanya, maka En.H dah pesan pada saya JANGAN book mana2 untuk cuti sekolah bulan 3 kerana dia tersangat sibuk.

Bila anak2 sibuk duk tanya, mulalah En.H berubah fikiran. Katanya "kalau papa dah settle kerja, kita pergi tempat yang dekat2 je, yang penting papa nak rehat sahaja'. kalau kerja papa tak settle juga, nanti bln 4, papa dah plan nak bawa anak2 ke pulau'.

Rabu petang, dapat call dari En H katanya "book lah mana2 hotel untuk 3D2N, kita bawa anak2 duk hotel dan main kolam, yang penting nak cuti dan nak bersama anak isteri". Saya apa lagi "Baiklah". Yes!, Yes! dapat gak berjalan. Survey sana survey sini, harga hotel last2 ni memang mahal nak2 bila cuti sekolah ni. Akhirnya saya mengambil keputusan untuk menginap di Thistle Hotel JB. 

Bila dah dapat persetujuan En.H maka terus call hotel untuk book bilik. Esoknya khamis (19/3/2015) kami ke Johor. Hari khamis - ahad ada raptai untuk hari kemahkotaan Sultan Johor. Sepanjang jalan di Johor terdapat banner "Daulat Tuanku".

1st day (khamis 19/3) - Rehat2 di hotel & main kolam. Malam keluar makan seafood bakar.

2nd day (jumaat 20/3  - Main kolam lagi. Tengahari ke rumah adik di Pulai Indah untuk solat jumaat & makan tenghari. Malam keluar makan steamboat & tauhu bakar.

3rd day (sabtu 21/3)  - Main kolam & check out hotel. Seterusnya kami ke Angry Bird Activity Park. Malamnya kami tidur di rumah adik.

4th day (ahad 22/3)  - Lepas subuh bertolak balik KL dan sampai KL jam 10.30 pagi.



3D2N @ Thistle Hotel


Book bilik mengadap pool. Sampai2, Mukhriz dah tak sabar2 nak ke kolam.
Bilik yang selesa
2 hari breakfast hotel. Suka, suka tak payah fikir nak masak apa pepagi hari.


Pilih meja breakfast menghadap kolam, Mukhriz asyik duk tengok kolam - dah ada orang ke tak nak main kolam juga





Pepagi lagi Mukhriz dah ke kolam. 


Saya tak turun main kolam. Kasi En.H je layan anak2.


Daulat Tuanku

No comments:

Post a Comment